K2 CROSSFIRE 177cm
Datum | 20. 12. 2024 |
Typ | Sjezdové lyže |
Druh | |
Záměr | Prodám |
Inzerent | Marek |
Telefon | 734500600 |
Region | Královéhradecký |
Město | Rychnov nad Kněžnou |
Cena | 2700 Kč |
Text inzerátu:
K2 CROSSFIRE 177cm
ALL MOUNTAIN CARVINGY s vázáním MERKUR MX12 (nastavitelné vpředu i vzadu)RÁDIUS 16m
Výkroj 122 / 74 / 106
Prodávám protože přecházím na slalomky.
Lyže jsou výborném stavu. Škrábance jsou jen drobné, grafika krásná. Skluznice a hrany také v pořádku, krom dvou nevelkých, nehlubokých vrypů (posledni dvě foto)
Koupeny nové v Mardosportu ve slevě jako model předchozí sezóny za 12990,- nové se prodávaly za 17.
Plus mínus na 190cm chlapa akorát.
Popis výrobce:
Crossfire získává další 4 mm pod nohama na 74 mm, což mu dává ještě více všestrannosti v různých podmínkách se stejnou přesností a přesností na groomers, jaké jste od tohoto modelu očekávali. Crossfire je jediná lyže v řadě Apache, která přichází s ABS konstrukcí bočnic pro maximální výkon a držení při kladení oblouků na pevnějším terénu. Je dostatečně univerzální na prozkoumání celé hory.
Zvu k vyzvednutí ve Vamberku, po okolí mohu dovézt, dále na domluvě. Možné předání Hradec, Jaroměř, Kutná Hora, Moravská Třebová. Zaslání se nebráním, pokud si dopravu zajistí kupující.
Saně a boby
Boby a saně patří v moderní společnosti především k prostředníkům zimní zábavy i profesionálního sportu.
S původním dopravním účelem saní se tak dnes setkáváme již jen v některých oblastech světa.
Výhoda těchto zimních dopravních prostředků při pohybu po sněhu spočívá ve větší styčné ploše saní a podkladu, proto se do sněhu zabořují méně než kolová vozidla.
Saně a boby pracují na principu klouzavého pohybu po sněhu.
Klasické sáně se sestávají ze dvou sanic a nástavby, která je umístěná mezi nimi. Pohon saní pak může být několikerý.
K nejstarším využívaným pohonům patří samozřejmě síla lidská a síla gravitační. Později byla zapojena síla zvířecí, a to podle zeměpisných šířek nejčastěji koňská, neméně obvyklá byla a dosud je síla tažných psů, popřípadě i sobů. V moderní společnosti se používají i motorové saně.
Sáňkování a jemu příbuzné bobování patří rovněž k již tradičním sportovním disciplínám, které se také staly součástí olympijských her.
Konstrukčně se samozřejmě dětské sáňky a sáně určené pro sáňkařský sport značně liší.
Jeden z rozdílů spočívá mj. v tom, že dětské saně využívají jako podklad pro jízdu sníh, zatímco sáňkařské závody se odehrávají na speciálních ledových drahách.
Vůbec první mezinárodní sáňkařské závody se konaly v roce 1883 ve švýcarském Klosteru, v témže roce a v téže zemi byl také založen první klub vyznavačů sáňkařského sportu. Z roku 1895 pocházejí záznamy o prvním sáňkařském závodu u nás. Místem konání byla horská silnice do Bílého Potoka ve Smědavě v Jizerských horách. V roce 1909 byla díky přičinění Adolfa Hoffmanna otevřena první sáňkařská dráha na našem území. Vystavena byla na hoře Ještěd v libereckém kraji a její délka činila tři kilometry. Roku 1914 se zde uskutečnilo první sáňkařské mistrovství Evropy. V současné době je však ještědská sáňkařská dráha nefunkční.
V České republice jsou ale dnes podle zdrojů Českomoravské sáňkařské asociace k dispozici tři jiné profesionální sáňkařské dráhy.
Jedna z nich se nachází ve Smržovce a je určena jak pro zimní, tak pro letní období. Dráha ve Smržovce je betonová nadzemní s přírodním ledem.
Druhá je umístěna v Klášterci nad Ohří, která je rovněž nadzemní betonová, vhodná pouze pro letní období.
Poslední se rozkládá na území Starých Hamrů a nachází uplatnění pouze v čase zimním.
Vedle profesionálních drah u nás existují i dráhy veřejné, uzpůsobené ke klasickému rekreačnímu sáňkování.
Nacházejí se v areálech různých snow-parků a jsou určené pro sáňkování, nebo bobování, popřípadě se dnes stavějí i dráhy pro obojí užití.
Jedna z největších drah v České republice je již řadu let provozována ve Špindlerově Mlýně.
Délka tratě činí necelé čtyři kilometry, její začátek se nachází na Špindlerově Boudě-Malý Šišák a vede až do Dívčích Lávek u Bílého Labe.
Konstrukční materiály a typy saní jsou velice různorodé.
Zcela specifické jsou saně závodní, které jsou vždy vyráběny a přizpůsobovány každému závodníkovi na míru ve smyslu parametrů výšky, délky apod. Důležitou roli hrají především skluznice neboli kování. Skluznice se rovněž upravují (brousí, tupí apod.), a to podle zdatnosti a zkušeností konkrétního jezdce. Profesionální závodníci mají zpravidla k dispozici několikero kování, neboť každé je vhodné pro jiné podmínky.
I malá změna charakteru sněhu je pro výběr skluznice významná. Zatímco cena závodních saní se pohybuje v desítkách i stovkách tisíců, levné saně a boby určené na obyčejný kopec se dají pořídit již od několika stovek korun, záleží samozřejmě na materiálu, výrobci a obchodu, který prodej sáněk zprostředkovává.
Mezi materiálově nejdražší nové zboží tohoto druhu patří dřevěné sáňky. Jejich cena se zpravidla mírně převyšuje tisíc korun. Dřevěné saně se vyrábějí v tradičním i moderním stylu. Vzájemně se liší zejména úpravu své přední části (tj. „řidítek“) a délkou sedáku.
Oblíbené jsou rovněž kovové sáňky, zejména díky své nižší ceně. Při jejich koupi je však nutné uvážit, že kovové saně mají oproti dřevěným zpravidla mnohem menší životnost, neboť snadněji podléhají zubu času. Taktéž jejich sanice bývají užší, tudíž je jejich stabilita ve srovnání s dřevěnými saněmi menší.
V neposlední řadě se dnes hojně vyrábějí plastové saně.
Plastové sáňky patří mezi nejlevnější zboží tohoto druhu a jsou poměrně stabilní. Jejich životnost je dlouhodobá, avšak oproti dřevěným saním jsou náchylnější k mechanickému poškození.
Novinkou dnešní doby jsou i nafukovací sáňky. Nafukovací saně jsou v podstatě tuhou matrací ve tvaru šipky a jsou vhodné zejména pro milovníky adrenalinové zábavy.